Friends of the Richelieu. A river. A passion.



"Tout cedit pays est fort uny, remply de forests, vignes & noyers. Aucuns Chrestiens n'estoient encores parvenus jusques en cedit lieu, que nous, qui eusmes assez de peine à monter le riviere à la rame. " Samuel de Champlain


"All this region is very level and full of forests, vines and butternut trees. No Christian has ever visited this land and we had all the misery of the world trying to paddle the river upstream." Samuel de Champlain

Wednesday, November 27, 2013

Paddy 1994 - 2013



Notre pauvre Paddy est décédé après une longue maladie qui avait emporté sa soeur Molly bien des années auparavant, le syndrome de Horner, une maladie qui s'attaque aux nerfs en commençant par le nerf optique. Depuis plusieurs années, Paddy vivait sa vie de chat parmi nous malgré sa surdité et un oeil aveugle, mais il maigrissait lentement mais sûrement, malgré un bon appétit. J'ai dû finalement mettre fin à ses misères le dimanche soir du 18 août quand il a commencé à faire des convulsions sur le lit. Il était né avec ses frères et soeurs le 12 juillet 1994.

Aux prises avec un conjoint humain qui avait ses propres problèmes de santé qui m'inquiétait beaucoup, je n'ai pas pu pleurer et faire le deuil de mon Paddy comme il le méritait.

Paddy et Molly nous avaient été donnés pour garder compagnie à ma chatte Boule Noire à la fin de sa vie active avec nous depuis 17 ans.

Je profite ici de me rappeler aussi du décès de Cognac, chat persan trouvé par ma mère juste avant qu'elle vende sa maison à Richelieu. Cognac l'a suivi à la Villa Belle Rivière, au grand dam des résidents qui ont expulsé ma mère et son chat, motivant ma mère à se faire construire à Chambly. Quand Cognac a dû être euthanasié à cause de problèmes de vieillesse, ma mère commençait déjà à souffrir de la maladie d'Alzheimer, et son enterrement a plongé ma mère dans une détresse profonde qui semble avoir accéléré sa maladie. Rapidement, l'Alzheimer a fait que ma mère oublie son existence, et comme aidante naturelle, j'étais beaucoup trop préoccupée pour faire le deuil du cher Cognac qui écoutait ma mère comme un petit chien bien dévoué.

On aime bien nos petits animaux qui nous aident à passer les épreuves que la vie nous réserve!

Paddy with his sister Molly

Dear Paddy passed away after a prolonged sickness that took his sister Molly a few years before, Horner's syndrome, a nerve affliction that starts in the optic nerve. For the past few years, Paddy carried on his cat life with us even though he had become deaf and blind of one eye. Not only was he more nervous because he no longer had his sister at his side, but he could not get used to the fact that he could not hear things coming or see them from one side. He started losing weight, slowly but surely, and his muscle tone disappeared, even though he never lost his appetite. I finally had to put him down when he started having convulsions on our bed during the evening of August 18 2013. He had been born with his other brothers and sisters on July 12 1994.

Worrying about my human mate with health problems of his own, I had never taken much time to mourn our Paddy like I would have liked to. This is his belated eulogy.

Paddy and Molly had been given to us to keep company to my old BooBoo who was living her last days with us after 17 years.

I will take the time here to also remember Cognac whose death was too shortly mourned. Cognac was a cat my mother found just before she sold her home in Richelieu. Cognac went to live with her in a subsidised complex where she and Cognac were kicked out because of a no pets policy. That helped my mother decide to have her own house built in Chambly, across the river, where Cognac finished his days with her. Because of old age problems, my mother, who was already suffering for Alzheimer's disease symptoms, decided to have Cognac put down. Burying Cognac in her garden seemed to have worsened my mother's sickness, and because taking care of my mother was my first priority, we never mourned Cognac like he deserved. Soon, my mother forgot about Cognac's existence, a Persian that obeyed her like a little all-devoted dog.

How we love our pets that help us deal with the hardships life deals us sometimes!
Paddy with his sister

No comments:

Post a Comment