Friends of the Richelieu. A river. A passion.



"Tout cedit pays est fort uny, remply de forests, vignes & noyers. Aucuns Chrestiens n'estoient encores parvenus jusques en cedit lieu, que nous, qui eusmes assez de peine à monter le riviere à la rame. " Samuel de Champlain


"All this region is very level and full of forests, vines and butternut trees. No Christian has ever visited this land and we had all the misery of the world trying to paddle the river upstream." Samuel de Champlain

Thursday, September 24, 2015

Water is everything

Photo: CBC.ca

"From time to time, even though I know without a doubt in my heart that I am meant for this lawsuit, and that I have no choice, I must do it, my mind and fears try to sway me away. My ego fights with my heart, exclaiming: Why would I have to give up everything for others? 'Cause by the time this lawsuit is done, my life will be, too, or near to done."

(...)

"And then I remember money is nothing. My belongings are nothing. Water is everything. Truth is much more important."

Jessica Ernst, as quoted by Andrew Nikiforuk in his book Slick Water, page 15

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ma traduction libre d'un passage trouvé dans le livre "Slick Water":

"De temps à autre, bien que je sache sans aucune hésitation dans mon coeur que cette poursuite est mon destin, et que je n'ai pas le choix, je dois le faire, mon cerveau et mes peurs tentent de me faire changer d'idée. Mon égo se bat avec mon coeur et crie: Pourquoi devrais-je me défaire de tout pour les autres? Parce que d'ici la fin de cette poursuite, ma vie aussi sera écoulée, ou presque."

(...)

"Et puis je me souviens que l'argent, c'est rien. Mes biens sont rien. L'essentiel, c'est l'eau. La vérité, c'est beaucoup plus important"

Jessica Ernst

No comments:

Post a Comment