Friends of the Richelieu. A river. A passion.



"Tout cedit pays est fort uny, remply de forests, vignes & noyers. Aucuns Chrestiens n'estoient encores parvenus jusques en cedit lieu, que nous, qui eusmes assez de peine à monter le riviere à la rame. " Samuel de Champlain


"All this region is very level and full of forests, vines and butternut trees. No Christian has ever visited this land and we had all the misery of the world trying to paddle the river upstream." Samuel de Champlain

Saturday, June 18, 2016

Ma tondeuse, encore...



Cette semaine, je me suis fait décrire le fonctionnement et la raison d'être de ma tondeuse, et qu'avec mon terrain de presque 18,000 pieds carrés, ce n'est pas la tondeuse qu'il me faut.

Çà fait juste 37 ans que j'entretiens mon terrain toute seule, et 10 ans que je coupe mon gazon avec cette tondeuse que j'adore, entre parenthèses, car elle n'a ni besoin d'essence, ni d'huile, ni de bougies d'allumage, ni de piles, ni de fil, ni d'efforts pour la démarrer.

Qu'est-ce qu'on ferait, nous les femmes, sans ces hommes qui aiment nous donner des conseils qu'on n'a pas demandés!

~~~~~~~~~~~~~~~

Again, this week, a man described to me how my lawnmower worked, and told me that this was not the kind I needed for my nearly 18,000 square feet property.

I've only been taking care of my garden all by myself for the past 37 years, and have been perfectly happy mowing my lawn with this machine for the past 10 years! No gas needed, no oil needed, no sparkplugs needed, no batteries required, no cords, no huffing and puffing to start it up. I'm perfectly happy with it!

I don't know what we women would do if we did not have these men to give us advice we never asked for in the first place!

No comments:

Post a Comment